W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwa sezon remontowy. W szczecińskiej stoczni przebywa obecnie 6 statków.
Po raz kolejny przypłynął do stoczni statek Polar Pioneer. Pierwotnie była to jednostka wykorzystywana do badań naukowych, a od kilku lat pływa jako statek pasażerski w rejonie Bieguna Północnego. Armator statku współpracuje z Polską Akademią Nauk i przewozi polskich polarników oraz zaopatrzenie m.in. do stacji polarnej im. Arctowskiego. Statek pozostanie w MSR Gryfii do końca maja i przedzie remont klasowy.
Kolejną remontowaną obecnie jednostką jest Aasnes – drobnicowiec nalezący do norweskiego armatora. Jednostka ma 100 m długości i 17 m szerokości, wyposażona jest w koparkę i służy przede wszystkim do przewozu ładunków sypkich. Zakres prac wykonywanych przez stocznię obejmuje: piaskowanie i malowanie kadłuba, pokładów i nadbudówki, remont układu napędowego i urządzeń pokładowych w tym wymianę steru strumieniowego oraz przeglądy i remonty wielozakresowe mechanizmów siłowni, przebudowę trawersy koparki, remont pokryw lukowych oraz liczne prace związane z wymianą rurociągów.
Jednocześnie remontowane są trzy jednostki należące do Polskiej Żeglugi Morskiej. Isadora, Mamry i Gdynia to masowce o nośności powyżej 30 tys. ton. Wszystkie statki przechodzą remonty klasowe.
W doku pływającym P1 remontowany jest masowiec Traveberg, należący do niemieckiego armatora. Jednostka trafiła do MSR Gryfii na remont awaryjny na skutek uszkodzenia systemu napędowego. Przewidywany pobyt w doku wynosi 7 dni.
ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa
Tel. +48 22 583 84 92
Fax +48 22 583 87 05
e-mail: press@mstfi.pl
Tel. +48 22 583 87 04
© 2018 MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA | Wykonanie: STUDIO H